Blažena Ovsená na dobrodružno-poznávacej výprave k Polabským Slovanom a Vikingom – časť 4. Švédsko – Vikingské osady, ďalšie mohyly a zachovaný posvätný háj

V tejto časti sa dočítaš, ako som vo Švédsku navštívila vikingskú dedinku so zachovalým posvätným hájom s mohylami a prastarými stromami, mesto Starú Uppsalu s kráľovskými mohylami a ďalšie veci.

Po dlhoročnej práci a úspešnom vydaní mojich dvoch gej románov Adam a Neviditeľný zdroj, rozhodla som sa, že si zaslúžim poriadnu dovolenku. Tradične som ju poňala náučne. Celý život som túžila navštíviť Švédsko a pozrieť si vikingskú verziu oslavy letného slnovratu (Midsommar/Midsummer), a tak som si povedala, že si tento rok (2018) splním aj tento sen. A tak som sa vybrala na dlhú cestu do Švédska, do krajiny dávnych Vikingov. Tento cestopis rozdelím na 4 časti po jednotlivých krajinách, pretože ku každej je galéria plná obrázkov a stránka by ťahala príliš veľa dát. Toto je 4., záverečná, časť.

Trasa cesty Blaženy Ovsenej zo Slovenska do Švédska po pohanských slovansko-vikingských starožitnostiach.

Trasa cesty Blaženy Ovsenej zo Slovenska do Švédska po pohanských slovansko-vikingských starožitnostiach.

Všetky časti nájdeš tu:
Časť 1 – Poľsko – Hora ŠleNža.
Časť 2 – Lužické Srbsko – Ukranenland – Arkona.
Časť 3 – Midsommar – Ales Stenar – Kiviksgraven – Štokholm
Časť 4 – Vikingská dedina – Zachovaný posvätný háj – Kráľovské mohyly v Starej Uppsale – a iné

Vikingská (či slovanská??) osada Vikingabyn Storholmen a zachovalý posvätný háj

Rasistické problémy na benzínke?
Keď som na druhý deň ráno išla tankovať naftu do svojho tátoša, zažila som nemilú príhodu. Toto sa udialo v malej obci neďaleko vikingskej osady asi 50 km severne od Štockholmu. Ako som spomínala, čím bližšie som sa nachádzala k Štokholmu, tým viac boli odpočívadlá spustnutejšie, nachádzali sa tam vykradnuté autá s rozbitými sklami a podobne. No a podobný pocit nebezpečenstva som mala pri tankovaní nafty. Predstavte si, zobrala som do ruky pištoľ, stlačím kohútik a nafta netečie. Čudujem sa. Odchádzam do predajne, aby som sa spýtala, čo je vo veci. Tam odo mňa predavačka pýta doklad totožnosti, že až potom, keď im ho predložím, mi umožnia tankovať. Najskôr som si myslela, že to je zlý vtip, že som sa stala obeťou rasistických predsudkov voči cudzincom. Neochotne som im odovzdala svoj občiansky preukaz a išla som tankovať. Keď som natankovala, zaplatila som a spýtala som sa, že čo to má znamenať, že aký na to majú dôvod. Nedokázala som uveriť, že by tam mohli mať zákazníkov, ktorí proste natankujú a nezaplatia. Predavačka prikývla a potvrdila mi to. Aj tak som jej neverila. Naozaj som si myslela, že toto opatrenie použila iba voči mne. Preto som naštartovala a odišla som zaparkovať na parkovisko tak, aby som videla na pumpu a overila si, ako to v skutočnosti na tej pumpe chodí. Neušlo mi, že vedľa mňa leží na asfalte rozbité sklo z nejakého auta. Pomyslela som si, že som asi naozaj v nejakej nebezpečnej oblasti. Do toho som videla akéhosi černocha v reflexnej bunde, čierneho ako noc, ktorý práve prechádzal cez cestu. Začínala som šípiť, v čom tu je problém. Chvíľu som sledovala pumpu, popri tom som si písala denník spätne niekoľko dní dozadu, pretože v Štokholme som sa večer zdržala do jedenástej hodiny, takže naozaj nebol čas na zápisky. Naozaj, niektorí vodiči po príchode na pumpu odchádzali do predajne a až potom tankovali. Iní vodiči platili kreditkou priamo v stojane. Tam to funguje tak, že človek vloží kreditku do stojana, natuká pin, potom sa spustí nafta a natankovaná suma sa mu odčíta z kreditky. Tak som šla opäť na pumpu za predavačkou a spýtala som sa, prečo niektorí zákazníci platia kreditkou. Povedala mi, že niektoré stojany majú čítačku na kreditky, ale tam, kde som tankovala ja, čítačky neboli nainštalované. Hovorím jej, že toto som nikde na svete nevidela, aby niekto odo mňa pýtal občiansky na pumpe. Povedala som jej, že občiansky môžu odo mňa pýtať iba policajti, lebo tam sú moje osobné údaje, ktoré sú chránené podľa zákona o osobných údajoch. So zúfalým tónom v hlase mi povedala, že to fakt bolo až také zlé, že s tým museli niečo robiť. Keď som si toto všetko spojila s tými rozbitými sklami a jej prvým vydeseným pohľadom na mňa, keď som ráno vstúpila do predajne, hneď som vedela, že Švédsko má veľký problém. Obrovský. Katastrofický. Bolo mi ľúto tej ženy, že pracuje na pumpe, kde sa evidentne obávala o svoj život.

Veľký deň, malá noc
Tu odbočím. Ako som písala vyššie, zo Štokholmu som odchádzala okolo jedenástej v noci, no pritom noc vôbec nebola. Naopak, ešte stále bolo vidno. Vidno bolo vlastne až do jednej v noci, kedy som šla spať, takže neviem povedať, či bolo vidno celú noc, ale verím, že úplná tma tam nenastala. To mi vysvetľuje, prečo Švédi slávia Midsommar o druhej poobede. Ak by mali čakať do zotmenia, ako to robia niektoré pohanské skupiny na Slovensku, tak by sa poriadne dlho načakali, ba možno by sa vôbec nedočkali.

S blondiakom vo vikingskej dedine
Keď som opustila tú nešťastnú benzínku a vrátila sa do auta, zatelefonovala som do vikingskej dediny Vikingabyn Storholmen. Zdvihol mi to nejaký mladý chalan. Spýtala som sa ho, či je tam v ten deň otvorené, lebo veď „Midsommar“. Povedal mi, že otvorené oficiálne nemajú, lebo vraj otvárajú až v polovici júla, aj to len na pár týždňov, ale ak sa nachádzam v blízkosti, tak sa môžem zastaviť, že mi to tam poukazuje. Tak som prišla. Dlhovlasý blonďavý mladík, chodiaci naboso, pôsobil v osade ako správca. Okrem neho tam nikoho iného nebolo. Vraj ten pozemok dostali zadarmo do prenájmu od obce. Predtým sa tam vraj odohrávali nejaké párty a oslavy, ale potom organizátor skončil a pozemok ostal pustý, tak na obci boli celkom radi, že sa ho niekto ujal. Osadu začal budovať ešte otec toho chalana, ale on nebol veľmi na papierovačky, tak to teraz dobieha jeho syn. Viac sa stará o reklamu a propagáciu, aby získal nejakých návštevníkov a dobrovoľníkov.

Sociálne dávky verzus stíhačky verzus nevybavené nemocnice verzus diery na cestách
Dala som mu rady, ktoré som získala počas opráv slovenských hradov. Povedala som mu, že niekotrí ľudia na Slovensku dokážu opravovať hrad zo sociálnej dávky 60 eur na mesiac. Vyvalil na mňa oči. Normálne som videla, ako sa mu zastavil rozum: „Ako? Veď z toho sa nedá vyžiť? Veď najlacnejšie nájomné tu v okolí je 700 eur.“ „No, nedá,“ odpovedala som mu. „Ale na Slovensku je to tak.“ Áno, je to tak, lebo máme fašistickú vládu. Povedala som mu, že na Slovensku fašizmus zašiel tak ďaleko, že si dokonca aj tých biednych 60 eur treba zaslúžiť a odpracovať. Áno, je to tragédia, že aj toto veľké NIČ si treba odpracovať 32 hodinami práce, keď naša vláda na druhej strane nakúpi absolútne zbytočné bojové stíhačky za 1.6 mld. eur. Keby za tie peniaze nakúpila napríklad guľomety, tak by sme mali toľko guľometov, že by som chcela vidieť toho šialenca, ktorý by nás prišiel napadnúť. Lenže naša vláda guľomety nekúpi, lebo sa podľa mňa bojí, že by ju vlastný ľud tými guľometmi odstrelil. Ja navrhujem, aby po voľbách nová vládna garnitúra predala stíhačky so zľavou nejakým tretím krajinám a z inkasovaných peňazí zafinancovala rozbité cesty, biedne zdravotníctvo a konečne vyriešila problém bezdomovectva. Lebo toto už je vrchol, čo si naša drzá vláda dovoľuje. Zdiera nás, vykorisťuje, uvaľuje na nás vysoké dane za potraviny, pohonné hmoty, platíme za všetko, za diaľnice, a čo dostávame naspäť? Prehustené panelákové sídliská, diery na cestách a nemocnice bez toaletného papiera a vodovodných kohútikov. Navyše Američania sa vyjadrili, že sme za stíhačky zaplatili rovnakú cenu ako oni. No to je hrozný blud a lož. Tak za prvé, Slováci sú za prácu podhodnotení, dostávajú podstatne menej peňazí ako Američania, a prečo? Lebo tupé vlády, medzi ktoré patrí aj tá naša, im platia miliardy eur za tony šrotu, ktorý v živote nepoužijeme na nič proslovanské. Sú to do ohňa vyhodené peniaze. Za druhé, kým my si musíme na stíhačky peniaze ťažko a podradne zarobiť, Američania si doláre jednoducho vytlačia. Keby Američania chceli, tak by zo dňa na deň splatili všetky svoje dlhy, stačilo by im len vytlačiť dostatok dolárov. Takže o rovnakej cene tu môže niekto len blúzniť. Ináč, medzi rečou, výborné by bolo, keby Americká ambasáda konečne odstránila ten odporný plot z Hviezdoslavovho námestia, lebo ním len zbytočne provokujú a navyše degradujú naše hlavné mesto a jeho historické centrum. Prirovnala by som to k sexuálnemu znásilneniu Bratislavy. Bratislava ten plot tam nechce, ale má ho tam zastrčený. No presne ako pri sexuálnom znásilnení. No a povedzte to Americkej ambasáde, pošle vám demokraciu v podobe humanitárneho bombardovania strategickými bombardérmi. No niečo odporné. Hnus. Bolo by načase, aby sa na ambasáde konečne naučili, ako sa majú slušne správať na cudzom území. Sú tu na návšteve. Nie sme ich kolónia. Už len podľa toho, ako sa minister obrany Gajdoš dôležito a vyhúkane tváril po nakúpe stíhačiek, si myslím, že si je veľmi dobre vedomý toho, ako nás všetkých orabovali a ako bude môcť ďakovať bohu, ak za to jedného dňa neskončí v base aj s celou jeho bandou.

Túto fotografiu som spravila len nedávno v jednej zo slovenských nemocníc. Týmto len chcem ukázať Gajdošovi a ostatným hlupákom, ktorí stáli pri nákupe tých amerických šrotov, ako veľmi nás orabovali. Nezabudneme vám to. Za všetkých 3000 ročne predčasne umretých ľudí v slovenských nemocniciach. Uvádzam tu ten obrázok, aby aj zahraniční návštevníci sclabonie videli, ako nás tu protislovenská vláda zdiera.

Túto fotografiu som spravila len nedávno v jednej zo slovenských nemocníc. Týmto len chcem ukázať Gajdošovi a ostatným hlupákom, ktorí stáli pri nákupe tých amerických šrotov, ako veľmi nás orabovali. Nezabudneme vám to. Za všetkých 3000 ročne predčasne umretých ľudí v slovenských nemocniciach. Uvádzam tu ten obrázok, aby aj zahraniční návštevníci sclabonie videli, ako nás tu protislovenská vláda zdiera.

Slovenský vtip roka:
– Pán doktor, prežijem to?
– Neviem, ale máme nové stíhačky.

Železný poklad slovanských predmetov
Naspäť však ku blonďavému chalanovi z vikingskej dediny. Porozprávali sme sa naozaj dosť dobre. Veľa som sa dozvedela. Keď som sa na úvod zmienila o tom, že prichádzam zo Slovenska, tak mladík hneď ožil. Spustil, že vraj všetky vykopávky, ktoré sa týkajú Vikingov a z ktorých vedia čo-to o živote Vikingov, pochádzajú práve od Slovanov, konkrétne z Ruska, kam Vikingovia chodili obchodovať. Práve tam sa totiž v bahne uchovali rôzne organické materiály ako napr. brezová kôra s runami a podobne. Vo Švédsku všetko zhnilo. Na margo Slovanov mi povedal jednu naozaj zaujímavú vec. Vraj v neďalekej obci, pri oprave kostola, či prístupovej cesty, či chodníka, archeológovia robili povinný archeologický prieskum jedného metra štvorcového plochy. Na mieste toho kostola pred nástupom kresťanstva pravdepodobne stálo pohanské pohrebisko. A tak archeológovia na tej malej ploche vraj našli poklad železných predmetov! Vraj ich bolo neuveriteľne veľa a všetky vraj boli SLOVANSKÉ!!! Áno, dobre čítate, SLOVANSKÉ!!! Vysvetľujú si to tým, že Vikingovia najviac obchodovali práve so Slovanmi. Ale čo ak to bolo ináč? Čo ak tam naozaj žili Slovania? A vraj tam tých slovanských nálezov môže byť omnoho viacej, lebo skúmali len malú plôšku. Nemohli rozšíriť výskum vraj kvôli ľudským pozostatkom, ktoré sú tam pochované, alebo niečo na ten spôsob. Chalan mi povedal, že vo Švédsku je zákon, podľa ktorého sú všetky nálezy vlastníctvom celej švédskej spoločnosti, preto každý švédsky občan má právo vidieť tieto nálezy. Tak napísali žiadosť a archeológovia im museli sprístupniť tieto slovanské nálezy. Oni si natiahli na ruky gumenné rukavice a obzerali si tie predmety s hlbokou bázňou. Mne nenapadla iná otázka ako: „Spravili ste aj nejaké fotky?“ On mi povedal, že nie, že na to v tej chvíli ani nepomysleli, čo boli tak zažratí do toho pokladu, nožov a tak podobne. Škoda, mohla som tu uviesť nejaké foto.

Veľké nešťastie s vyhorenou halou
Tiež mi porozprával, ako im v osade vyhorela hala. Bola celá z dreva a pred niekoľkými rokmi im zhorela. Nevedia, či im ju niekto podpálil. Ak si dobre spomínam, zhorela v čase, keď v osade nikto nebol. Fotky z požiaru mali zavesené aj na nástenke. Tiež tam bol papier, na ktorom bola žiadosť o pomoc s vybudovaním novej haly. Vraj tá nová hala bude najväčšia vo Švédsku. No držím mu palce. Za ochotu, že mi venoval toľko času, som mu dala malú drevenú valašku z Čičmian, nech má chlapec radosť.

„Nevýrazné mohyly“ boli v skutočnosti zachovalým posvätným hájom
Mladík mi na záver povedal, že ak chcem, môžem sa ísť pozrieť aj na kopček nad osadou, že tam sú nejaké nevýrazné mohyly. Z niektorých vraj zostali už len také vlnky v teréne. Oči mi zažiarili, tak som hneď išla. No a neuveríte, čo som tam hore našla. Vážení, tam bol zachovalý posvätný háj s mohylami aj prastarými stromami, presne, ako má byť. Vždy som túžila vidieť naživo skutočný posvätný háj a teraz som k nemu prišla ako slepé kura k zrnu. Ale ja viem, že to nebola náhoda, ale že to spôsobil Neviditeľný zdroj, o ktorom som dokonca napísala román. Neviditeľný zdroj ma viedol na celej ceste k Polabským Slovanom a Vikingom a priniesol mi presne to, čo som do sveta vyžarovala. Ak som mala prísť na nejaké miesto po záverečnej, tak sa tak malo udiať presne preto, aby sa mohli udiať iné veci neskôr presne tak, ako sa udiali. A to bol presne ten prípad, keď som dorazila do zachovalého posvätného hája. Je za tým ťažká filozofia, ktorá ale funguje jednoducho. Hneď som všetko natočila, okomentovala, pofotila, no bola som v siedmom nebi. Bolo tam nádherne. Prastaré stromy dýchali dejinami, pamätali si dávno zabudnuté časy. Svojou starobylosťou a košatosťou ma prepájali s nekonečnou múdrosťou všehomíra. A tak som bola asi jediná Slovenka, ktorá kráčala po tých hroboch.

Nejaké informácie o hroboch a hájoch
Samotné slovo hrob pochádza zo staroslovanského grob, čo súvisí s hrbom, kopčekom. Po anglicky sa hrob povie grave (čítaj grejv), posvätný háj sa nazýva grove (čítaj grouv), smútok sa po anglicky povie grief (čítaj gríf) a smútiť zase grieve (čítaj grív). Vidíme tu podobnosť. Hrob a háj spolu súvisia, minimálne v angličtine. Česi nazývajú háj s hrobmi hřbitov (všimnite si podobnosť so slovom Chorvát), my pohrebisko. Posvätné háje boli hájené, chránené, bolo zakázané do nich vojsť so zbraňou, nesmelo sa tam zatýkať. Nesmelo sa tam ani nikoho zabiť. Táto zvyklosť potom prešla na kresťanské kostoly, kláštory a neskôr na univerzity. Ani na univerzitnú pôdu nesmie vkročiť polícia bez povolenia rektora. Stromy v háji predstavovali stromy večného života alebo stromy poznania dobra a zla. Vladári tam chodievali rozjímať a prijímať múdrosť (asi ako Budha bol osvietený pod stromom), aby vedeli vydávať správne sudcovské rozhodnutia, lebo vladári boli najvyššími sudcami. Slovenské kniežacie mená súvisia s posvätnými hájmi a stromami. Ako? Už som to rozlúštila na takmer 95%. Zatiaľ to zostane tajomstvom.:) Po slovinsky sa háj/pohrebisko nazýva navje (podzemie), nazdemie sa nazýva jav. Používa sa aj slovo žale, ktoré súvisí so slovami žiaľ, žialiť, teda je to miesto, kam sa chodí žialiť. Ak by angl. groove (háj) a grief (žiaľ) spolu súviseli, tak by pomenovanie hája podľa žiaľu v slovinčine malo oporu v angličtine.

Tretia medovina a 10 eur
Nakoniec som z vďaky darovala tomu mladíkovi ešte 10 eur a aj fľašu medoviny. To bola už tretia medovina v poradí, ktorá odo mňa odišla. Povedala som mu, že moja cesta po Švédsku sa pomaly končí a že s najväčšou pravdepodobnosťou už nestretnem nikoho, koho by tá fľaša potešila viac ako jeho. A naozaj, mladíkove oči sa od radsti rozžiarili. Páčila sa mu nielen pekná dekoratívna fľaša, ale keď ovoňal samotný nápoj, tak aj vôňa. Povedal mi, že u Vikingov to bol ten najcennejší nápoj. Dovážali ho od Slovanov. Bol to boží nápoj, ktorý sa objavuje aj v starých ságach. Tie peniaze nechcel prijať, pretože ani Švédi, ktorí tam došli medzičasom, mu žiadne peniaze nedali. Tak ja som na rozdiel od Švédov vychovanie mala a za jeho čas a ochotu som mu poctivo vrátila protihodnotu. Povedala som mu, že teraz podporím ja jeho a potom, možno, keď bude bohatý, podporí zase on mňa v mojom projekte. A ktovie, možno mňa zase podporia iní ľudia a tým sa karmický kruh uzavrie.

Čo znamená slovo viking?
Byť Vikingom nie je o národnosti, ale o činnosti. Ísť na viking znamenalo niečo ako ísť na zboj, lebo vikingovia boli piráti. Podobne naši drotári chodievali na drotárku. Proste byť vikingom bolo o povolaní. Je niekoľko vysvetlení, čo mohlo znamenať slovo viking. Nachádza sa na runových kameňoch. Vraj nordické wik znamenalo záliv. Možno to má pôvod v latinskom vicus, čo znamená mesto alebo trhovisko. Iná teória je, že to pochádza z prastarého nordického vikja, čo znamená dostať sa preč. Aspoň toľkoto som prečítala vo vikingskej osade na náučnom papieri.

Kráľovské mohyly v Starej Uppsale

Pohľad na mohyly
Poobede toho istého dňa som sa vybrala do Starej Uppsaly, ktorá sa nachádzala asi 50 km západným smerom. Toto mesto bolo kedysi hlavným mestom Švédska a nachádzajú sa v ňom kráľovské mohyly. Navyše som sa mala stretnúť so spolužiakom. Celkom som sa tešila. Keď som prvý raz naživo uvidela mohyly, mohla som si oči vyočiť. Vyzerali ako zmenšené pyramídy. Neboli však z kameňa, ale z hliny. Tiahli sa za sebou v rade, pričom sa postupne zmenšovali. Aj keď sa zdalo, že na nich muselo pracovať mnoho ľudí, predsa len to nie je nič v porovnaní s tým, koľko ľudí muselo pracovať na hradisku v Bíni (Varáde). Tie mohyly vo vikingskej dedine boli oproti kráľovským mohylám naozaj len také vlnky. Na tomto mieste bolo v 3. – 4. storočí významné pohanské kultové miesto. Bolo také významné, že po prijatí kresťanstva práve na tomto mieste vyrásto v roku 1164 centrum arcibiskupstva. Tiež sa tu kedysi konal snem všetkých Švédov a rozhodovalo sa tu o bojových otázkach.

Saxo Grammaticus, preklad Blaženy Ovsenej z angl.: V tomto čase tam bol jeden Odin, ktorý sa pasoval po celej Európe titulom Božia hlava, čo ale nebola pravda, ale zvykol stálejšie prebývať v Uppsale; a na tomto mieste, buď z lenivosti obyvateľov alebo z vlastnej príjemnosti, uráčil sa obývať s trochu zvláštnou stálosťou.

Kráľovské mohyly v Starej Uppsale.

Kráľovské mohyly v Starej Uppsale.

Migranti sú len dočasným riešením na zvýšenie hospodárskeho rastu
Navštívila som aj neďaleké múzeum. Nebolo tam veľa exponátov. Potom som debatovala so spolužiakom. Vynechám nepodstatné veci. Zo všetkého najviac ma zaujalo, že napríklad v Uppsale je vraj skutočná no-go zóna. Cudzinci tam majú svoje vlastné pravidlá. Škoda, že som to tam nešla preskúmať. Vraj vďaka migrantom je vo Švédsku taký obrovský stavebný boom, že napriek tomu nestíhajú postaviť dostatok bytoviek pre ľudí. Videla som budovy, ktoré vraj ešte pred rokom nestáli. Mne z toho vychádza len jedno – možno si Švédi dočasne pozdvihli HDP zvýšenou spotrebou, no po veľkom náraste prichádza veľký pokles. Ak si Švédi myslia, že svoje dôchodky poriešia prívalom prisťahovalcov, tak kto sa postará o prisťahovalecké dôchodky? Je úplne jasné, že Švédi iba odsunuli problém neudržateľnosti rastu ekonomiky v kapitalistickej spoločnosti o jednu generáciu, ale čo bude potom? Švédi vraj už teraz utekajú pred prisťahovalcami a ani sa tomu nečudujem. Sama som videla na vlastné oči automobil naplnený tmavšími mladíkmi, ktorí vystrčení z okien hulákali cez ulicu na kamarátov. Toto je u Švéda nemysliteľné správanie. Švédi sú maximálne ohľaduplný národ.

Niečo o švédskej ohľaduplnosti a priateľstvách s migrantmi
Áno, Švédi sú maximálne ohľaduplný národ. Ohľaduplnosť vidno aj na tom, ako stavajú domy – ďaleko od cesty schované za stromami, aby mali súkromie – na oknách nemajú závesy, lebo podľa nich slušný človek sa nepozerá druhým do obývačky. Ja som veľmi zvedavá, ako dopadne tento švédsky experiment s migrantmi, ale skúsenosť mi hovorí, že sliepky tiahnu k sliepkam, kačky ku kačkám, vrana k vrane sadá, rovný rovného si hľadá. To mi potvrdil aj spolužiak tým, že sa vyjadril v tom zmysle, že zatiaľ si s manželkou nenašli vo Švédsku priateľov, ktorí by boli rodenými Švédmi. Tak teraz čo? Je švédska ohľaduplnosť úprimná? Sme za prijímanie migrantov, ale nekamarátime sa s nimi? Radšej sa kamarátime Švéd so Švédom? Neviem. Ale zrnko pochybnosti bolo do mňa zasiate.

Strach vo Švédsku
Vo Švédsku som cítila strach ľudí, ale nikto to tam nahlas nepovie, lebo všetci sú politicky korektne ohľaduplní. Možno si ten pocit len namýšľam a potom na to nedajte, ale čo ak som cítila správne? Ja si myslím, že každý národ potrebuje nejaký svoj priestor na to, aby sa tam mohol nerušene rozvíjať a nie byť dennodenne atakovaný nejakým prispôsobovaním sa niekomu alebo niečomu – napríklad politickej korektnosti. Myslím si, že medzikultúrna výmena je na prospech v obmedzenom množstve. Kedysi pár arabských cestovateľov chodilo po našich krajinách a písalo zápisky o tom, čo videli, aby to doma prípadne okopírovali. Na prenos medzikultúrnych informácií stačí obmedzený počet ľudí, netreba k tomu státisíce alebo milióny migrantov. Vo Švédsku ich vraj majú 1 milión. Máme historické skúsenosti zo starých kroník o tom, ako prisťahovalci prebrali vládu nad krajinami, do ktorých sa presunuli. Húni, Avari, Maďari v Panónii, Chorváti v Dalmácii, Rimania v Dácii, Nemci v Polabskom Srbsku, v Rakúsku, v Pobaltí, Angličania v USA, v Austrálii, na Novom Zélande, Španieli v Mexiku, Čile, Argentíne, Židia v Palestíne. Tých príkladov je neúrekom.

Západné pobrežie, ďalšia vikingská dedina, choroba, pohanské symboly

Povedala som si, že naspäť pôjdem po západnom pobreží, aby som videla niečo aj z pekných morských fjordov. Potom som zašla do ďalšej vikingskej dediny nazývanej Foteviken Museum, tentoraz omnoho väčšej a prepracovanejšej než tá hore na severe. Žiaľ, ako som cestovala v aute so zapnutou klimatizáciou, trochu sa mi zapálilo hrdlo, tak som len dúfala, že to nejako došoférujem domov. Natočila som nejaké zábery, no už som cítila, že choroba sa zhoršuje. V tej osade boli nejakí stánkari. Vysvetlili mi, že tam predávajú svoje výrobky a že cez víkend očakávajú peklo v podobe tisícok návštevníkov. Niekoľko predajcov tam predávalo pohanské ozdoby na spôsob slovenskej internetovej predajne Arkona.sk, tej zakázanej predajne, ktorú potopila NAKA. (Mezičasom som sa dozvedela, že Arkona.sk bola obnovená. Ak si chcete prečítať o skutočnej Arkone na polostrove Rujana, tak si prečítajte druhú časť tohto cestopisu.) Keď som jednej predavačke z Estónska zo žartu povedala, že ak by tie ozdoby predávala na Slovensku, tak by už bola dávno v base, odpovedala mi: „That is crazy.“ (To je bláznivé.) Pozrite si, aké ozdoby predávajú na trhoch vo Švédsku.

Policajná krádež súkromných výrobkov
Nechápem celkom dobre, ako môže polícia len tak prísť a zhabať výrobky nejakej firme, veď tým sa nielenže dopustila krádeže, ale tiež obrala o živnosť, teda o zdroj príjmu, mladú rodinu. Ja osobne by som ich zažalovala a pre mňa za mňa by som ich žalovala aj na Európskom súde pre ľudské práva, lebo toto, čo sa deje na Slovensku, je už fakt vrchol. Ak zhabali predmety, ktoré sa ukázali ako neškodné, tak by za to mali niesť zodpovednosť, lebo to vlastne bolo krivé obvinenie a poškodzovanie dobrého mena a marketingovej značky. Bolo by treba preskúmať, či pokyn na zásah proti obchodu Arkona.sk nedal náhodou nejaký závistlivý kresťan alebo kresťanská lobby, snažiaca sa zlikvidovať rozvíjajúce sa pohanstvo na Slovensku. Možno sa Arkona.sk stala nežiaducou pre konkurenciu a preto ten zásah, kto vie? V každom prípade, ak sa nedokáže vina Arkone, mal by niesť vinu ten, kto policajtov do Arkony poslal. Tu pridávam link na právne predpisy, podľa ktorých sa možno od štátu dožadovať náhrady škody spôsobenú pri výkone verejnej moci.

Takto šialene vyčíňala NAKA kvôli nejakej pohanskej ozdobe. Pritom sa dá dokázať, že ten triskel bol u nás nosený už za Svätoplukovej Veľkoslovenskej ríše.

Takto šialene vyčíňala NAKA kvôli nejakej pohanskej ozdobe. Pritom sa dá dokázať, že ten triskel bol u nás nosený už za Svätoplukovej Veľkoslovenskej ríše.

Elektronický obchod Arkona.sk znovu obnovený s pôvodnými predmetmi na predaj. Niektoré predmety sú stále predmetom skúmania expertov.

Elektronický obchod Arkona.sk znovu obnovený s pôvodnými predmetmi na predaj. Niektoré predmety sú stále predmetom skúmania expertov.

Keď až experti rozpoznajú extrémistický symbol
Vrcholom všetkého je, že po tom, ako bol obchod Arkona.sk obnovený, boli mu vrátené predmety, až na niektoré, ktoré, podľa FB statusu majiteľa ešopu, stále skúmajú „experti“. Rozumiete tomu? To je také absurdné… Ako dlho bol ten ešop zatvorený? Mesiac? Tak za mesiac nedokázali experti určiť, či niektoré symboly sú extrémistické, alebo nie? Čiže bežný človek to nezistí, nad tým musí sedieť expert celý jeden mesiac, aby rozhodol, či ide o extrémistický symbol, alebo nie. Také utajené extrémistické symboly to sú! Chápete? Už len toto je argument, na základe ktorého, keby som bola sudkyňa, by som prípad zmietla zo stola. Ale tak by som ho zmietla, že by lietali papiere, čo by som ich tak strašne otrepala niekomu o hlavu. No úplný banánistan-absurdistan.

Predmety Arkona.sk sú stále v skúmaní EXPERTOV! EXPERTI ich musia skúmať, také sú tie symboly utajené! Ak majú byť symboly trestné, musia mať IDENTICKÉ znaky s dobovými OFICIÁLNYMI zakázanými symbolmi, nie PODOBNÉ. Ak by aj mali totožné znaky, stále nemusí ísť o propagáciu nacizmu, ale práve naopak, o potlačenie nacizmu. Niekto si môže napríklad kúpiť nacistický symbol. NAKA ho obviní, ale on si ho v skutočnosti kúpil, aby ho rituálne splálil na protest proti nacizmu. Držanie symbolu o ničom nehovorí. Až výklad symbolu je dôležitý.

Predmety Arkona.sk sú stále v skúmaní EXPERTOV! EXPERTI ich musia skúmať, také sú tie symboly utajené! Ak majú byť symboly trestné, musia mať IDENTICKÉ znaky s dobovými OFICIÁLNYMI zakázanými symbolmi, nie PODOBNÉ. Ak by aj mali totožné znaky, stále nemusí ísť o propagáciu nacizmu, ale práve naopak, o potlačenie nacizmu. Niekto si môže napríklad kúpiť nacistický symbol. NAKA ho obviní, ale on si ho v skutočnosti kúpil, aby ho rituálne splálil na protest proti nacizmu. Držanie symbolu o ničom nehovorí. Až výklad symbolu a použitie sú dôležité.

Ak by bol každý nacizmu podobný symbol trestný, tak by musel byť zatvorený aj Primaciálny palác, v ktorom sídli primátor Bratislavy. V Primaciálnom paláci sa totiž nachádzajú maľby hákových krížov!

Hákové kríže v Primaciálnom paláci v Bratislave. Treba používať zdravý rozum. Nie všetko, čo sa podobá na hákové kríže, sú nacistické symboly.

Hákové kríže v Primaciálnom paláci v Bratislave. Treba používať zdravý rozum. Nie všetko, čo sa podobá na hákové kríže, sú nacistické symboly.

Keď ozdoby sú najväčší problém spoločnosti
Nekompetentné bolo už len to, že NAKA zasiahla proti nejakému obchodu s ozdobami. Viete si to predstaviť? Ozdoby sú najväčším problémom Slovenska!!! Áno, je to bláznivé o to viac, že keď som nedávno bola na Utgarde v Liptovských Sliačoch, tiež som tam videla množstvo stánkov s pohanskými ozdobami, medzi ktorými nechýbali ani runy, Thorove alebo Paromove kladivá, sekery, slnečné kolovraty, svastiky (ale nie hitlerovské), triskely a iné. Prečo tam nezasiahla NAKA? Je to celé nahlavu. Pozrite si, aké ozdoby sa predávali na Utgarde.

Keď Martinus šíri nacistické symboly
Ak na chvíľu pripustíme, že predávať predmety s pohanskými symbolmi je trestné (čo ale nie je trestné), tak čo povie NAKA o kníhkupectve Martinus, ktoré tiež predáva predmety s vyslovene reálne nacistickou symbolikou? Tými predmetmi, ktoré predáva, sú knihy. Upozorňovala som na to už pred rokmi, keď toto politické kníhkupectvo označilo moju knihu o slovenských dejinách (Pátranie po tajných slovenských dejinách a slovenskom duchu) za kontroverzné čítanie, ba dokonca zakázalo čitateľom pridávať recenzie k mojej knihe(!), pritom Martinus pri hitlerovských knihách nemal potrebu uvádzať, že ide o kontroverzné čítanie, ani zakazovať recenzie, ani mu neprišlo nemorálne, že zarába na predaji kníh s hákovými krížmi na obálkach, pritom zisk z mojej knihy ulieva nejakej organizácii. Rozumiete tomu? Milióny ľudí zahynulo v rukách nacistov, mnohí v koncentračných táboroch, napriek tomu Martinus zarába peniaze na predaji predmetov s nacistickou symbolikou! Podľa logiky tej oranžovookuliarnatej znalkyne Martinus, tým, že pri knihách nepoprel holokaust, vlastne ho schvaľuje! Takto by sa kníhkupectvo Martinus, zrejme podľa logiky NAKY, stalo jedným z najväčších šíriteľov extrémistických materiálov na Slovensku!

 Takto vystavovalo predmety s nacistickou symbolikou kníhkupectvo Martinus v roku 2015. Fotka je z môjho článku Vtip roka: Blažena Ovsená kontroverznejšia než Hitler, mimozemšťania alebo lietajúci anjeli? z 22. augusta 2015, v ktorom som kritizovala Martinus za to, že moja kniha im vadí viac ako knihy s nacistickými obálkami, knihy o vrahoch, o mafiánoch (Černák), o lietajúcich anjeloch (Biblia) alebo o mimozemšťanoch (Däniken).

Takto vystavovalo predmety s nacistickou symbolikou kníhkupectvo Martinus v roku 2015. Fotka je z môjho článku Vtip roka: Blažena Ovsená kontroverznejšia než Hitler, mimozemšťania alebo lietajúci anjeli? z 22. augusta 2015, v ktorom som kritizovala Martinus za to, že moja kniha im vadí viac ako knihy s nacistickými obálkami, knihy o vrahoch, o mafiánoch (Černák), o lietajúcich anjeloch (Biblia) alebo o mimozemšťanoch (Däniken).

Takto Martinus označkoval moju knihu ako kontroverznú, zakázal komentáre pod knihou, ale pri knihách s nacistickou symbolikou komentovať môžete. Dokonca vás ani neupozornia, že tie nacistické symboly sú vnímané ako kontroverzné. Záver: Ja vadím Martinusu viacej ako nacisti!:)) Pánovi Meškovi prajem veľa šťastia v parlamentných voľbách. Často na neho spomínam.:)

Takto Martinus označkoval moju knihu ako kontroverznú, zakázal komentáre pod knihou, ale pri knihách s nacistickou symbolikou komentovať môžete. Dokonca vás ani neupozornia, že tie nacistické symboly sú vnímané ako kontroverzné. Záver: Ja vadím Martinusu viacej ako nacisti!:)) Pánovi Meškovi prajem veľa šťastia v parlamentných voľbách. Často na neho spomínam.:)

Preboha, Blažena Ovsená má triskel v gej románe!!!
Áno, vážení, je to tak, mám triskel v gej románe. Óooh, beda mi! Budú experti teraz skúmať aj moju knihu? Zase budem kontroverzná? Zase iba ja? Triskel sa nachádza na kreslenom obrázku závesu pošvy meča. Ak by naši experti hľadali podobný prívesok, odporučam im navštíviť múzeum v Bojnej. Naše bojnianske elity nosili takéto prívesky na mečoch. Ten prívesok je kľúčom k tomu, prečo máme v štátnom znaku práve dvojkríž. Ten dvojkríž predstavuje posvätný strom videnia (dobra a zla), resp. strom života. Ten triskel podľa mňa vyjadruje životný kolobeh, je to vlastne trojitá svastika v kruhovej podobe. Spomínate si, ako som v druhej časti môjho cestopisu písala o Varkone a veštcovi Drvovidovi? Drevo znamená strom. Strom videnia, drevo videnia je kráľovský symbol. Pod tým posvätným stromom, osvietený jeho starobylosťou, kráľ rozjímal, premýšľal a robil tie osvietené rozhodnutia pre svou dŕžavu. Ten kráľovský symbol máme dodnes v štátnom znaku. V Bojnej s ním v boji umierala staroslovenská šľachta, dodnas je naším symbolom. Bol to Svätoplukov symbol.

Môj gej román Neviditeľný zdroj so symbolom triskelu, trojcípej kruhovej svastiky. Óooh, beda mi!

Môj gej román Neviditeľný zdroj so symbolom triskelu, trojcípej kruhovej svastiky. Óooh, beda mi!

Obetí liberálneho fašizmu je viacej a nekompetentných hlupákov tiež
Začalo to pánom Rostasom, vydavateľom Zem a Veku, na ktorého nejaká nekompetentná znalkyňa v oranžových okuliaroch napísala klamlivý znalecký posudok, lebo vraj písal niečo o Židoch. Pritom Židov v posudku spomenula nespočetne veľakrát, avšak, a toto je ten tragikomický paradox, Rostas ani jeden raz nepoužil v spornom článku slovo Žid s veľkým Ž, ale vždy len žid s malým ž. Znalkyňa tento rozdiel zjavne nemala potrebu rozlišovať, hoci to je absolútne kľúčové(!), lebo jedno sa týka národnosti a druhé vierovyznania, čo sú úplne odlišné paragrafy. Pán Rostas jasne písal, že hovorí o židoch podľa vierovyznania (teda s malým ž), ktorí etnickými Židmi poväčšine nie sú (Pečenehovia, Chazari a iní). Ak pán Rostas spomenul Židov s veľmým Ž, tak len v citátoch slovenských národných dejateľov. Ak by sme mali zakázané citovať druhých ľudí, tak potom by v televíznych správach vôbec nemohli citovať vrahov, kriminálnikov, zločincov, diktátorov, ani politikov. Za citácie Rostas nezodpovedá. Sorry. Tá nekompetentná pani, prepáčte, ale ináč ju nemôžem nazvať – ináč už od pohľadu viacej dáva dôraz na imidž ako na um, súdiac podľa jej streštených oranžových okuliarov – si dovolila tvrdiť, že pán Rostas popiera holokaust už len tým, že ho nespomína! Psychiatria! Za toto by mala tá osoba niesť trestnoprávnu zodpovednosť, pretože toto si proste jedna súdna znalkyňa nesmie dovoliť tvrdiť. Jej tvrdenie totiž nemá oporu vo výrokovej logike. Navyše sa opierala o zahraničnú anglicky písanú literatúru autorov, ktorých odbornosť u nás nie je uznaná. Tiež sa zmieňovala o liberálnej demokracii, ktorá má byť ohrozená, avšak náš právny poriadok takýto termín nepozná. Naša Ústava sa opiera iba o pojem demokracia, teda žiadna liberálna. Nechápem, ako môže táto osoba niekoho kriminalizovať pred súdom pojmom, ktorý v našom právnom systéme neexistuje! Ak toľko nenávidená strana SMER nepresadzuje liberálnu demokraciu, ale sociálnu demokraciu, dopúšťa sa tým kriminálnej činnosti? To kde sme? Navyše tá osoba vyslovene klame a vymýšľa si hneď niekoľkokrát, napríklad vtedy, keď tvrdí, že Rostas „vyzýva, aby sa Slováci ako Slovania zjednotili pod ruskou zástavou a spoločne bojovali proti západnému, ergo židovskému vplyvu“. Keby ste toto hľadali v Rostasovom článku, nikde by ste zmienku o boji nenašli. Rostas tiež nikde netvrdil, že západný vplyv je vlastne židovský vplyv. Toto tvrdí tá osoba. Vedeli ste, že západný vplyv je vlastne židovský vplyv? Ja teda nie. No ale už to viem, lebo mi to povedala tá súdna znalkyňa. Necítia sa Židia jej výrokom náhodou dotknutí? Ona síce použila slovo boj, ale tej pani herečke – braj je aj herečka – asi ani nenapadlo, že bojovať sa dá aj bez zbraní. Aj homosexuáli bojujú za svoje práva, a ťažko si predstaviť, že tak robia so samopalmi v rukách. Mahátmá Ghándhí dokázal vyhnať Britov z Indie odporom non-violence, teda bez-násilia. Indovia sa postavili a nechali Britov do seba strieľať ostrými nábojmi. Týmto morálnym víťazstvom vyhrali boj za oslobodenie Indie. To je boj bez zbraní. Či taký boj, alebo onaký boj, vec je tá, že Rostas slovo boj vo svojom článku vôbec nespomenul, takže sa tu bavíme iba o herečkiných výmysloch. Aspoň vidíte, ako sa dá z vody namútiť víno, keď niekto veľmi chce a súčasne je veľmi nekompetentný. Pán Rostas mal kvôli tejto nekompetentnej oranžovej osobe veľké problémy, NAKA na neho mierila strelnými zbraňami, rozbili mu vchodové dvere. Ja sa nechcem zastávať pána Rostasa, nech si on sám obháji svoj článok, ale chcem skritizovať prácu tej súdnej znalkyne, podľa ultrapravicového Denníka N vraj uznávanej profesorky psychológie, pretože ma naozaj rozčuľuje, keď na Slovensku vykonávajú prácu takíto nekompetentní ľudia. Práve v porovnaní so Švédskom som to mohla jasne vidieť. Ako máme neschopných cestárov, ktorí nevedia spraviť poriadne cesty bez jám a hrboľov, tak zamestnávame tupé znalkyne, hentá jedna je dokonca profesorka!!!, ktoré pritom nedokážu používať ani len základnú výrokovú logiku! Takto potom vyzerá náš štát – plný nekompetentných ľudí, nekvalitných ciest, nekvalitných sídlisk, nekvalitných ľudských práv. A keď už spomínam ultrapravicový Denník N, ak si Denník N dovolí nazvať osobu Plichtovú uznávanou profesorkou, znamená to, že ostatní profesori nie sú uznávaní? Veď získali tituly. Treba im niečo viac k tomu, aby boli uznávaní? Veď tie tituly dostali ako uznanie za svoju odbornosť a tie tituly sú u nás uznávané. Aj keď sú uznávané, ja teda osobu Plichtovú neuznávam vôbec, ale naozaj vôbec. Mne nevadí, že táto osoba napísala posudok, ale vadí mi, že v ňom klame, zavádza, fabuluje, politizuje, nepoužíva nestranné logické myslenie a nevyvodzuje kompetentné závery. Veľmi ma sklamala jej nízka odborná úroveň. Možno do okuliarov sa rozumie lepšie.

Štátna ochranná známka na extrémistické symboly

Slovenská republika sa správa ako ochranca extrémistických symbolov. Vyrába akoby štátne ochranné známky na tieto symboly a každý človek, ktorý by ich použil, bude potrestaný. Ak súdy odsúdia Kotlebu za odovzdanie šeku so sumou 1488 eur, tak vznikne precedens a už nikdy si žiadny Slovák nebude môcť byť istý tým, že ak vystaví niekomu faktúru napr. za dodané počítače na sumu 1488 eur, tak nebude stíhaný. Štát prisúdil číslo 1488 extrémistom, doslova im ho daroval, a my, bežní ľudia, ho už viacej nesmieme používať, lebo ináč pôjdeme do väzenia. V tomto väzí tuposť našich štátnych predstaviteľov. Oni vlastne zákonom chránia extrémistické symboly! Možno by sme mohli napísať faktúru na 1500 – 12 eur, aby sme sa vyhli číslovke 1488. Ale čo ak to nejaký Smatana dekóduje a napriek tomu nás obvinia z podpory extrémizmu? Napokon sa môže stať ešte iná absurdná vec. Z obavy používať číslo 1488 začnú ľudia vydávať faktúry na sumu 1489 eur. Lenže aj potom sa môže objaviť nejaký Smatana a obviniť nás, že predsa 1489 = 1488 + 1! Ha! Problém! Pane, Vy ste vlastne fašista! Ani číslo 1576 nie je bezpečné číslo, pretože 1576 = 1488 + 88. Avšak pozor! Zobreme si Ludolfove číslo PI = 3.1415926535… Veď aj toto je vlastne nacistické číslo, pretože PI = 0.0356999165170455 * 88!!! Hrôza!!! Ľudstvo teraz nebude smieť vypočítať obvod kruhu, ani Fourierove rady už nebudeme môcť používať, o Fourierových transformáciách ani nehovorím. Lenže, Vážení, ak je číslo PI nacistické, tak prichádza tragický dôsledok – nacistické je aj číslo 1, pretože 1 = e^(2*PI*i). Ale ak je nacistická jednotka, tak sú nacistické všetky prirodzené čísla, lebo každé prirodzené číslo sa dá vyjadriť ako predošlé prirodzené číslo + 1. Je to strašná tragédia. Ale načo toľko špekulovania – každé číslo je vlastne fašistické, pretože sa dá zapísať v tvare z = z*(88/88). Takto nám neonacisti ukradli všetky čísla a naša vláda im to odobrila trestným zákonom. Kto odteraz použije ich číslo, pôjde do basy. Naozaj je podľa mňa lepšie, ak sa tie symboly rozpustia v dave a nadobudnú aj iný význam. Nech sa čísla 1488 ujmú homosexuáli a spravia z neho symbol homolásky – dve osmičky ako dve lesbické ženy s poprsím spolu. Takto by sa malo postupovať. Žiadne číslo si nemôže prisvojiť len jedna skupina! Čísla sú len čísla a všetci ľudia majú právo ich slobodne používať. Prečo by práve Kotleba nemal smieť použiť číslo 1488? Prečo by mal byť práve on diskriminovaný oproti nám ostatným? Ľudia, veď rozmýšľajte, preboha! Minule som videla v Petržalke autobus s číslom 88. Teraz neviem, či bol nacista niekto vo vedení dopravného podniku, alebo vodič, alebo všetci cestujúci, ktorí do takéhoto autobusu nastúpili. Ja nechcem obhajovať nikoho, ale chcem, aby ľudia používali rozum.

Niektoré pohanské skupiny vo Švédsku dávajú pohanským symbolom tolerantný význam aj spájaním s homosexuálnou tématikou - napríklad tradičným pochodom hrdosti.

Niektoré pohanské skupiny vo Švédsku dávajú pohanským symbolom tolerantný význam aj spájaním s homosexuálnou tématikou – napríklad tradičným pochodom hrdosti.

Kto je vlastne extrémista?
Poviete si, že to jesné – extrémisti sú predsa tí, ktorí velebia Hitlera, Tisa. To sú tí, ktorí by najradšej zotročili Židov, homosexuálov a Cigánov v pracovných táboroch a dali ich potom do plynových komôr. Lenže moment, zabíjať homosexuálov nechcú len nacisti, ale aj každý, kto uznáva Sväté Písmo, teda aj Rímskokatolícka cirkev. Veď si to prečítajte:

Sväté Písmo Starého a Nového Zákona, Nový zákon, 1 Korintským 6:9 – 10: „Neviete, že nespravodliví nebudú dedičmi Božieho kráľovstva? Nemýľte sa: ani smilníci, ani modloslužobníci [pohania, pozn. B.O.], ani cudzoložníci, ani chlípnici, ani súložníci mužov [praktizujúci homosexuáli, pozn. B.O.], ani zlodeji, ani chamtivci, ani opilci, ani utŕhači, ani lupiči nebudú dedičmi Božieho kráľovstva. [To sa netýka súložiacich žien, pozn. B.O.]“

Sväté Písmo Starého i Nového Zákona, Starý zákon, Levitikus 20:13: „Kto by spal s mužom tak, ako sa obcuje so ženou, obaja spáchali ohavnosť, musia zomrieť, ich krv bude na nich. [Trest sa netýka súložiacich žien, pozn. B.O.]“

Homosexuáli sú najvypuklejšou obeťou náboženstiev odvodených zo židovstva. Ostatné náboženstvá problém s homosexualitou nemajú.

Poviete si, že to sa týka homosexuálov, ale Vy homosexuál nie ste, takže ste vlastne v pohode? Nemýľte sa, v Biblii myslia aj na Vás – hlása sa tam totiž, že pokiaľ nie ste Žid, tak máte byť zotročený!

Sväté Písmo Starého i Nového Zákona, Levitikus 25, 44 – 46: „Čo sa týka tvojich otrokov a otrokýň, tých môžeš mať a kupuj otrokov a otrokyne z národov, čo sú okolo vás [teda aj Slovákov, pozn. B.O.]. Aj z detí prišelcov, čo u vás bývajú, môžete si kúpiť, aj z ich potomstva, ktoré od nich pochádza. Oni vám môžu patriť ako majetok a môžu ich zdediť aj vaše deti, aby boli ich majetkom. Môžete ich mať za stálych otrokov, ale nad svojím bratom, nad Izraelitom, nesmie nik z vás tvrdo panovať.

Niekto povie, že to sa Rímskokatolíckej cirkvi netýka, lebo veď tá sa riadi Novým zákonom. Nuž, ale Katechizmus Katolíckej cirkvi hovorí jasne: „Starý zákon je NEODDELITEĽNOU súčasťou Svätého Písma. Jeho knihy sú inšpirované Bohom a zachovávajú si trvalú hodnotu, lebo Stará zmluva nebola nikdy ODVOLANÁ.“

No tak ja tu a teraz navždy odvolávam Starú zmluvu za celý slobodný svet!

Je strašné, že z našich daní musíme otrocky platiť túto extrémistickú organizáciu, ktorá sa hrdí názvom Rímskokatolícka cirkev. Keby som ja začala vyhlasovať, že súčasťou stanov mojej hypotetickej politickej strany je zotročovanie Židov, veľmi rýchlo by som skončila. Ale keď tu existuje organizácia, ktorá má v zákone zotročovanie Nežidov, tak je ešte platená z našich daní. Ba navyše politici sa jej líškajú a chodia počúvať jej kázne. Kresťanská cirkev sa priamo podieľala na genocíde pohanských polabských Slovanov, čo sa dá prirovnať k nacistickému holokaustu. Tento holokaust však nebol spáchaný na Židoch, ale na Slovanoch. Pýtam sa – prečo sa kresťanská cirkev mohla rehabilitovať a nacisti nie? Niekto povie, že to bolo dávno, že teraz je už iná doba, že kresťanstvo je dnes mierumilovné a hlása lásku. No bodaj by nebolo mierumilovné, keď má už nakradnuté toľko majetkov pohanov, že je z toho vyškerené. Aj budúci exprezident Kiska, pred tým, ako sa z neho stal milionár, bol najskôr dobrý koristnícky úžerník (podľa Harabina), až potom sa z neho stal dobrý anjel. Možno aj nacisti, obohatení o mnohé územia, by dnes boli láskaví mierotvorcovia, kto vie? Takže máme tu jasne danú organizáciu, ktorá má v stanovách zákony, ktoré sú v rozpore s Listinou základných práv a slobôd, napriek tomu ju štát financuje a ľudia sa jej klaňajú? Ba dokonca niektorí politici podriadili náš „zvrchovaný“ štát hlave tejto extrémistickej organizácie – Vatikánu – takzvanou Vatikánskou zmluvou. No a to je absurdita dnešnej doby. Že cisár je nahý, ale nikto sa to neodváži povedať nahlas. No tak ja to hovorím. O týchto veciach píšem v mojej knihe Pátranie po tajných slovenských dejinách a slovenskom duchu, ktorú Martinus označil za kontroverznú. Ja chápem, že takto sa pozerať na veci je naozaj kontroverzné a mnohým určite nepríjemné, ale nechápem, prečo Martinus kvôli tomu blokol komentáre pod mojou knihou. Asi preto, že jeho majiteľ má politické ambície.

Vichingovci bojujú o udržanie neudržateľného
Je to šialené. Celé toto ťaženie je šialené. Je to dôkaz úpadku, bezmocnosti a pomalého konca súčasného režimu. Poukazuje to na zjavnú rozdvojenosť smerovania našej krajiny – ekonomicky je spojená so západom, ale citovo je viazaná na slovanstvo, slovanské bratstvo, spojenectvo so slovanskými bratmi Rusmi. Tento rozpor bude s rastúcim časom rásť. Štátne zložky sú si vedomé, že jedného dňa tento rozpor narastie do takých rozmerov, že to povedie k nepokojom. V snahe predísť týmto nepokojom, rozhodli sa, že neoslabia ekonomické spojenectvo so Západom – samozrejme, veď sú zaň dobre zaplatení, – ale že zasiahnu proti vlasteneckým prejavom. Každý, kto sa prejaví vlastenecky, je podozrivý. Myslím si, že aj toto je jeden z dôvodov, prečo napríklad Denník N často píše články spochybňujúce slovenskú históriu, starobylosť Slovákov, útočí na Svätoplukovu sochu a podobne. Proste tu asi ide o to, previesť na Slovákoch lobotómiu tej mozgovej časti, ktorá zodpovedá za národne cítenie. Samozrejme, tú mozgovú časť, ktorá zodpovedá za platenie daní, ponechajú. Pred tisíc rokmi naši vladári (Svätopluk) držali na svojich dvoroch vichingovcov – franské duchovenstvo s ich slovenskými prisluhovačmi -, ktorí mali obrať Slovákov o pôvodné pohanské duchovno a nanútiť im západnú kresťanskú vieru. Vichingovci boli známi tým, že tvorili falošné listy, ohovárali Slovanov pred pápežom, proste viedli hybridnú propagandistickú vojnu proti slovanskému duchu. Dnes medzi vichingovcov radím napr. Denník N, hoaxistického politika Smatanu (podľa Vaského by sa vraj mohlo jednať o globalistického reptiliána) a podobné živly. Títo, zdá sa, robia všetko pre to, aby nám zhnusili to, čo nám je vlastné – slovanstvo. Slovanstvo však rastie a rozvíja sa a bude sa rozvíjať ešte viac.

Niečo o páde EÚ
Ak chcete vedieť, kedy tento režim skončí, resp. kedy sa rozpadne EÚ, tak na to vám dám veľmi presnú odpoveď. EÚ sa určite rozpadne, ako sa rozpadne všetko, otázkou je len, kedy sa tak stane. Na to, aby režim padol, musí prejsť vývojovými štádiami ako všetko – dieťa, dospievajúci, dospelý, starec, mŕtvola. Posledné štádium života režimu je, keď si vyrobí vlastných disidentov a tým stratí morálny kredit vládnuť. Ak by tento režim odsúdil Rostasa a iných, vyrobil by vlastne národné mučenícke symboly. Preto som si istá, že Rostasa oslobodia, ako oslobodia aj ostatných. Jedinou šancou režimu je utlmiť situáciu zastrašovaním, ale kto toto chápe, ten sa zastrašiť nenechá. Režim padne vtedy, keď to nikto nebude čakať. Kto by v 1986 roku povedal, že o tri roky režim skončí? Ja teda nie. V osemdesiatomšiestom Peter Nagy naspieval pieseň Láska je tu s vami. 1. októbra 1989, niečo vyše mesiaca pred Nežnou revolúciou, skupina Elán vydala album Rabaka s piesňou Od Tatier k Dunaju. Bolo to to najplodnejšie popové obdobie, pre mňa tie najlepšie časy. Nič mi nechýbalo. A predsa už o pár týždňov to malo vypuknúť. Takto nejako nečakane bude vyzerať aj pád Európskej únie. Jedného dňa si v rádiu vypočujete výbornú novú pieseň vášho obľúbeného speváka a o pár týždňov príde prevrat. Prevrat príde z Poľska, lebo Poľsko je pri mori a susedí s Bieloruskom. Cez obrátené Poľsko sa aj my územne pripojíme k Rusku. Avšak až po obrátení Poľska. Poliaci to začnú. Musíme počkať dovtedy. Mnohí potom obratia kabáty. Budú tvrdiť, že oni vždy stáli na slovanskej strane a proslovansky aj konali, len to nahlas nemohli vysloviť. Hoaxeri typu Smatana sa snažia vykresliť Rusko ako zaostalý štát a teda nevýhodnú alternatívu. Cesta s Ruskom nebude o luxuse, ale o holom prežití.

K pohanským ozdobám som sa nechcela vyjadrovať hneď po zákroku NAKA, pretože som si chcela overiť, ako to s tými symbolmi vlastne je v iných krajinách. Návšteva Švédska bola z tohoto hľadiska veľmi prospešná.

Vikingská pevnosť v Trelleborgu a cesta domov

Po vikingskej osade som ešte rýchlo pozrela akýsi zrekonštruovaný vikingský val v Trelleborgu. Bol to kúsok nejakého pôvodného drevozemného valu. Zdržala som sa pri ňom len chvíľku, pretože bolo veľmi teplo a necítila som sa dobre. Keď som vyhotovila zábery, s prázdnou nádržou som rýchlo smerovala na trajekt. Na trajekte som si hneď vypla mobil a opäť som si ľahla spať. Keď som sa zobudila, mala som horúčku. Doslova som horela. Na druhý deň som sa cítila o niečo lepšie, a tak som po dlhom šoférovaní bola presne o polnoci doma. Ľudia vo východnom Nemecku sa mi vôbec nezdali vystrašení. Asi preto, že som bola medzi svojimi – genetickými Slovanmi.

Dúfam, že sa ti moja cesta páčila aspoň trochu tak, ako sa páčila mne. Ja dúfam, že sa do Švédska čoskoro vrátim a navyše preskúmam aj Nórsko, ktoré sa pyšní nádhernou prírodou.

Všetky časti nájdeš tu:
Časť 1 – Poľsko – Hora ŠleNža.
Časť 2 – Lužické Srbsko – Ukranenland – Arkona.
Časť 3 – Midsommar – Ales Stenar – Kiviksgraven – Štokholm
Časť 4 – Vikingská dedina – Zachovaný posvätný háj – Kráľovské mohyly v Starej Uppsale – a iné

4 Responses to Blažena Ovsená na dobrodružno-poznávacej výprave k Polabským Slovanom a Vikingom – časť 4. Švédsko – Vikingské osady, ďalšie mohyly a zachovaný posvätný háj

  1. Metod J. Sláv píše:

    Vŕtam sa teraz v čínskom písme, a dačo som si všimol o slove „med“ – keď už Švédi, hoci med volajú „honung“, poznajú „mjöd“.

    Med, rusky „mjod“, a predstavte si, že čínsky sa med povie „mi“(klesajúcim tónom). Etymológovia sa zhodli. že to slovo prevzala čínština z daktorého indoeurópskeho jazyka.

    No, a z ktoréhože to, keď po japonsky sa med povie „micu“ (hačimicu – včelamed)?

    Japonské slovo ako dôkaz?

    Áno, lebo japončina prebrala na svoj zápis pred X storočiami čínske znaky a s nimi aj ich „čínske čítanie“, takže jeden a ten istý znak pre med Číňan dnes vyslovuje ako „mi“ , a Japonec ako „micu“.

    Skeptik si povie, no daj sa mi svete, jedno slovo.

    „Optimista“ sa upriami na ďalšie v japončine zakonzervované staré čínske slová, napríklad pre „oko“ –

    v dnešnej čínštine „oko“ sa povie „mu“ (klesajúcim tónom), ale tzv. čínske čítanie znaku pre „OKo“ v dnešnej japončine znie „mOKu“ (resp. „bOKu“) !!! ???

  2. Plusquamperfectum píše:

    To s tým „územným pripojením“ Slovenska k Poľsku a Rusku je veštenie, (zbožné) želanie, prebratie niečieho názoru, prebratie niečieho proroctva alebo čo to má znamenať?

  3. Milan píše:

    komentár k číslu 1488 je zaujímavý. Asi je to tak, ako píšete.

  4. Richard píše:

    Taký gól na záver, gratulujem. Ten poklad bol pre vás.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *